Het Antropoceen is een tijdperk van meerdere met elkaar verknoopte crisissen waarin alle soorten voor een reeks existentiële uitdagingen staan. Een belangrijke en nog onderbelichte oorzaak van de hachelijke situatie waarin we ons momenteel bevinden, is de ontwikkeling en uitbreiding van een robuust systeem van informatietechnologieën. Een constant thema in het werk van Spiros Hadjidjanos is het onderzoek naar de minerale oorsprong van informatietechnologische objecten en materialen. Geo-wetenschappelijk gezien vormen deze materialen de Technosfeer, een cruciaal onderdeel van het Antropoceen. De Technosfeer, die inmiddels de hele planeet omvat en doordringt tot in de diepten van de natuur, kan worden begrepen als het resultaat van de onstuitbare verspreiding van het technische object.
Geïnformeerd door de technologische processen die ten grondslag liggen aan de Technosfeer, start dit project met het onderzoek naar nieuwe AI agoritmen die in staat zijn 3D-modellen te extraheren uit 2D-foto's en hun potentieel om herkenbare kunsthistorische categorieën te verstoren (meer specifiek degene die gericht zijn op menselijke representatie). Als laatste stap wordt voor dit project een experimentele studio opgezet om de tot nu toe weinig bestudeerde dialectiek tussen lichtgevoelige chemicaliën en digitale fabricage te onderzoeken.