-
Een glimp van elders in de liederen van Raymond Moulaert (1875-1962)
-
FAAM: Flemish Archive for Annotated Music
-
Benoit’s language
-
‘C’est aussi beau que du Fauré.’ August De Boeck’s orchestral songs rediscovered
-
Parijse kopie of zelfstandige school? De Belgische Fluitopleiding in de Belle Epoque.
-
‘The roaring twenties’: het ontstaan en de evolutie van het muziekmodernisme in de jaren 1920 in Antwerpen
-
HIP XIX&XX
-
Joodse muziek aan het Antwerps Conservatorium: ‘entartete Kunst?’
-
Flor Alpaerts (1876-1954): muzikaal portret van de componist, dirigent en pedagoog
-
La Grande Bouffe – uitdagingen in de uitvoering van muzikale komedies.
-
'Plaude laetare’ (rejoice and sing): Zuid-Nederlandse kerkmuziek in de Gouden Eeuw
-
La Grande Bouffe – uitdagingen in de uitvoering van muzikale komedies
-
Stadsklanken XIX: De auditieve ecologie van het 19de-eeuwse Antwerpen
-
‘Aan den haard verhaald’. De vroege klaviermuziek van Peter Benoit (1834-1901) als ‘hoorpoëzie’
-
‘Hier is de zanger met z’n stem en z’n verhaal’: de werkkamer van Wannes Van de Velde als artistiek labo
-
Er staat een contrabas in de gang
-
‘La baronne compose’: liederen en kamermuziek van barones Jacqueline Fontyn
-
‘La flandre galante’: de vioolsonates van de Croes, Kennis en van Maldere
-
Van ‘ventielbazuin’ tot ‘schuiftrombone’ tussen Parijs en Leipzig
-
Belgisch symbolisme in het kunstlied
-
EMRUZ | VANDAAG - Nieuwe muziek uit Iran en de Iraanse diaspora
-
Het Antwerps conservatorium en de oude muziekbeweging
-
Endlich etwas wirklich neues
-
JAMMING À LA FIN DU XVIIIIÈME SIÈCLE